Răspuns pozitiv-negativ?!

Publicat pe

Să presupunem că urmează să aplici la un job de care depinzi, dai examen de admitere în drept pentru că tot ce îţi doreşti este să devii avocat,şi-ţi doreşti numaidecât să iei examenul.Sau de exemplu, este singura şansă să mergi undeva unde ţi-ai dorit de multă vreme să mergi, şi toate acestea au  într-un final un rezultat negativ.Ce faci?Disperi? Te crizezi?Sau cauţi rezolvare?

Pentru a da un exemplu mai concret: am trecut astăzi prin ceva asemănător: problema dificilă pe care o aveam, răspunsul care nu depindea de mine imi dădea bătăi de cap, stres şi stări de leşin.Problema mea avea două răspunsuri mari şi late: negativ sau pozitiv.Aici vorbim de starea de fericire, sau de dezamăgire profundă.Cine ar alege cea de-a doua stare?Bănuiesc că nimeni. Depindeam de un singur apel telefonic  şi aşteptam cu nerăbdare un răspuns bineînţeles pozitiv.În gândul meu: Doamne ajută, ajutăăă!Într-un final, sună telefonul: emoţii!Am rămas fără glas, parcă inima mi s-a oprit în loc.. trăiam o mare dezamăgire:dar nu una precum nu-mi pot cumpăra acum maşină, sau vreau să plec în Republica Dominicană şi tati nu mă lasă, ci problema era una serioasă! Răspunsul a fost negativ.Întrebarea care mi-a venit în minte în acel moment trist a fost: Doamne, de ce?De ce nu a fost un răspuns după inima mea?De ce nu e niciodată aşa cum plănuiesc?A fost tot ce mi-am dorit!TU faci tot ce pare imposibil să fie posibil şi invers.Cu ce am greşit?Apropo: Nu te-ai întrebat niciodată?Asta pentru că în primul rând nu trebuie să-ţi faci planuri şi mai apoi: nu trebuie să-ţi legi inima după un lucru, cum se spune.După ce m-am exteriorizat îndestul încât să mă calmez şi să-mi revin, am gândit la rece: de ce să mă răzvrătesc, de ce să îmi stric buna dispoziţie, să pun o sumedenie de întrebări prosteşti?Oricum poate nu acesta a fost planul lui Dumnezeu cu mine, cine ştie ce se putea întâmpla dacă ieşea aşa cum voiam eu??În toate trebuie să fie înţelegere şi să acţionăm cu înţelepciune după părerea mea, aşa ca un sfat din experienţă: nu disperaţi!Nimic din ce ţi s-ar putea întâmpla nu e aşa de grav încât, nu ştiu, să comiţi o nebunie sau să te dai bătut/ă aşa uşor!La urma urmei: sunt probleme în viaţă mult mai grave precum cazurile în care mulţi copii, având nevoie de un transplant, au primit răspunsul cel negativ, sau îţi moare persoana cea mai iubită de tine, sau îţi arde casa şi mor toţi din familie, sau multe alte exemple cutremurătoare.Cred că la orice problemă există o rezolvare, trebuie doar să ai răbdare şi destulă  încredere.Corect?Tot ce ne înfrânge ne face mai puternici!

2 gânduri despre „Răspuns pozitiv-negativ?!

    Eugen Ştefan Şotropa a spus:
    Septembrie 13, 2012 la 8:28 pm

    Întodeauna să fi optimistă. Dacă cazi de 10 ori, tot de 10 ori te ridici şi te ştergi de praf. Te scuturi şi o iei de la capăt. Asta ne face mai puternici. Dumnezeu să te ajute!

    asmilefromheart a răspuns:
    Septembrie 14, 2012 la 8:17 am

    Multumesc, si pe tine!

Lasă un răspuns

